ОУ "Св. Климент Охридски" гр.Бяла Слатина
Директор – Таня Иванова Николова
Адрес: гр.Бяла Слатина,
ул. „Димитър Благоев” №57
тел.0897932068,0915/822-08
e-mail:kl.ohr.b.sl@abv.bg
ОУ „Св. Климент Охридски” е наследник на преместеното през 1889 година от град Кнежа окръжно трикласно училище и днес заема важно място в образователната система на община Бяла Слатина. От учебната 2008/2009 година с Решение №84 на Министерски съвет тя има статут на средищно училище, което засилва нейните позиции.
Мисията на ОУ „Св. Климент Охридски” като „училище с традиции и училище на бъдещето” се определя от грижата за развитие на личността на всеки ученик, така че да има пълноценна социална интеграция в обществото.
Целта на обучението в прогимназиалния етап е да даде на подрастващите образователна подготовка, която да ги реализира в следващия етап на училищното образование и да осигури тяхното личностно развитие.Това прави ОУ „Св. Климент Охридски” притегателен център за обучение. Тенденцията за увеличаване броя на паралелките и на учениците, спрямо предходната учебна 2011/2012 година, е показател за запазване и увеличаване на интереса към училището, както и за утвърждаване на неговия престиж сред обществеността.
През учебната 2012/2013 година в училището се обучават 432 ученици в дневна форма на обучение, разпределени в 18 паралелки, и 6 ученици в индивидуална и самостоятелна форма на обучение. Организацията на учебния процес е целодневна – сформирани са две ПИГ с 54 ученици. Извънкласната и извънучилищна дейност е богата и разнообразна.
Екипът на ОУ „Св. Климент Охридски” има самочувствието на един успешен и носещ в себе синовото колектив, който се гордее с успехите на своите ученици. В училище работят 28 високо квалифицирани и амбициозни учители, от които:
· с висше образование (магистър и бакалавър) – 23 учители;
· с висше образование (специалист) – 5 учители.
Носители на ПКС са 12 учители:
· с ІІ ПКС – 2;
· с ІІІ ПКС – 2;
· с ІV ПКС – 4;
· с V ПКС – 4.
ОУ „Св. Климент Охридски” е училище,което поставя в центъра на всяка своя дейност индивидуалните потребности и интереси на учениците. Това е институция достатъчно гъвкава, за да се променя в крак със съвременните образователни тенденции, и която дава сигурност и цел на всички, работещи и учещи се в нея.